Trening umysłu i Adaptacja Społeczna
– zajęcia dla 4-latków i 5-latków
Dzieci, które uczęszczają na zajęcia Treningu Umysłu mają lepszą pamięć, łatwiej się koncentrują i dłużej są w stanie utrzymać skupioną uwagę. Szybciej, sprawniej przyswajają wiedzę i trwale ją przechowują. Wiedzą jak się uczyć, dlatego chętniej to robią i odnoszą sukcesy. Są pewniejsze siebie, częściej podejmują nowe wyzwania. Pozbywają się lęków, są chętne do współpracy i bardziej otwarte.
Elementy wchodzące w skład Treningu Umysłu:
- stymulowanie i rozwijanie konkretnych umysłowych umiejętności Dzieci,
- ćwiczenia poprawiające zdolność uczenia się, pisania, czytania, liczenia, myślenia analitycznego, myślenia poprzez analogie,
- Trening Twórczego Myślenia - rozbudowywanie wyobraźni i twórczej postawy
- ćwiczenia psychoruchowe (oparte na teorii Dennisona), pomagające w integracji obu półkul mózgowych oraz uaktywniające konkretne obszary mózgu, umożliwiając w ten sposób powstawanie nowych sieci neuronowych,
- wzmacnianie mechanizmów uwagowych – praca nad: czujnością, selektywnością, przeszukiwaniem oraz kontrolą czynności równoczesnych,
- doskonalenie pamięci na każdym etapie tego procesu: zapamiętywania, przechowywania oraz odtwarzania,
- poprawa koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- tworzenie pojęć,
- wykonywanie operacji umysłowych na pojęciach konkretnych i abstrakcyjnych
- mnemotechniki, czyli sposoby łatwego zapamiętywania,
- rozwijanie kompetencji matematycznych.
Dzieci uczęszczające z zajęcia Adaptacji Społecznej stają się śmielsze i bardziej otwarte na sytuacje związane z innymi ludźmi. Potrafią ładnie się zaprezentować i wypowiedzieć. Zdobywają tzw. kompetencje społeczne, dzięki którym lepiej poradzą sobie w sytuacjach, w których znajdą się po raz pierwszy. Lepiej radzą sobie z własnymi emocjami oraz potrafią budować trwałe i wartościowe relacje z rówieśnikami.
Elementy wchodzące w skład warsztatów Adaptacji Społecznej:
- praktyczne przygotowanie Dzieci do świadomego uczestnictwa i odnajdywania się w sytuacjach społecznych (w kontakcie zarówno z rówieśnikami, jak i osobami dorosłymi),
- każde Dziecko odgrywa wiele ról w kontekście jednej sytuacji, dzięki czemu uczy się patrzenia na nią z różnych perspektyw, doświadcza i uczy się empatii,
- nauka autoprezentacji i wystąpień przed gronem słuchaczy (niezwykle ważne w kontekście procedur rekrutacyjnych w trakcie dalszej edukacji),
- rozwijanie osobowości Dziecka, wzmacnianie pewności siebie, świadomości własnych mocnych stron, rozwijanie potencjału rozwojowego,
- nauka ładnego mówienia: ćwiczymy oddech, płynność i jasność wypowiedzi, wplatamy energetyzujące ćwiczenia logopedyczne,
- rozwijamy inteligencję emocjonalną dzieci.
PAŹDZIERNIK 2011 - (Chłopickiego)
Grupa starsza - środa, godz.14:00
5 października Adaptacja Społeczna „Pomaganie jest przyjemne”
· ćwiczenia rozwijające empatyczne myślenie,
· przedstawienie tematu pomagania za pomocą gry/zabawy,
· zabawa integrująca grupę.
12 października Trening Umysłu „W świecie figur”
· rozwijamy percepcję i pamięć wzrokową,
· wzmacniamy koncentrację,
· ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową.
19 października Adaptacja Społeczna „Włącz wyobraźnię”
· stymulujemy wyobraźnię,
· elementy integracji sensorycznej,
· wykonujemy ćwiczenia relaksujące i energetyzujące.
26 października Adaptacja społeczna „Współpracujmy!”
· uświadomienie wartości współpracowania,
· uczymy się budowania relacji w grupie
Grupa młodsza - środa, godz.14:30
5 października Adaptacja Społeczna „Pomaganie jest przyjemne”
· ćwiczenia rozwijające empatyczne myślenie,
· przedstawienie tematu pomagania za pomocą gry/zabawy,
· zabawa integrująca grupę.
12 października Trening Umysłu „W świecie figur”
· rozwijamy percepcję i pamięć wzrokową,
· wzmacniamy koncentrację,
· ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową.
19 października Adaptacja Społeczna „Włącz wyobraźnię”
· stymulujemy wyobraźnię,
· elementy integracji sensorycznej,
· wykonujemy ćwiczenia relaksujące i energetyzujące.
26 października Adaptacja społeczna „Współpracujmy!”
· uświadomienie wartości współpracowania,
· uczymy się budowania relacji w grupie.
PAŹDZIERNIK 2011 - (Pokrzywnicka)
Grupa młodsza - środa, godz.15:15
5. października Psychorozwijanki „Ja sam-a!”
· Wzmacniamy dążenie do samodzielności,
· trenujemy koordynację wzrokowo-ruchową,
· podnosimy poczucie własnej wartości.
12. października Psychorozwijanki „Z biedroneczkami”
· pobudzamy wyobraźnię,
· trenujemy koncentrację,
· ćwiczymy koordynację ruchową.
19. października Psychorozwijanki „Z kocykiem”
· wzmacniamy więzi w grupie
· uczymy się relaksacji.
26. października Psychorozwijanki „Z puzzlami”
· rozwijamy koordynację psychoruchową,
· ćwiczymy pamięć
· pracujemy nad cierpliwością i wytrzymałością.
|